Kaukolämmön laskutus perustuu laskutuskauden todelliseen lämmönkulutukseen ja lähetämme lämpölaskun kuukausittain.

Kuluttaja-asiakkaidemme lämpölasku sisältää lämmön perusmaksun sekä kulutukseen perustuvan energiamaksun. Omakotitalojen ja paritalojen kuukausittaiset perusmaksut perustuvat kiinteistön rakennustilavuuteen. Yritysasiakkaidemme lämpölaskut sisältävät perusmaksun, tehomaksun, energiamaksun ja paluuveden osuuden.

Laskukopion ja laskujesi tilan saat näppärästi kirjautumalla sähköiseen asiointipalveluumme Monitoriin. Monitorista saat myös asiakasnumerosi ja laskutussopimusnumerosi e-laskua varten.

Mikäli et pysty maksamaan laskuasi eräpäivään mennessä, voit pyytää meiltä lisäaikaa laskun maksamiseen. Jos maksusi myöhästyy alle viikon, erillistä pyyntöä tai ilmoitusta ei tarvita, eikä tästä vielä aiheudu sinulle huomautuslaskua tai viivästyskorkoa. Yritysasiakkaiden laskuilla myöhästymisen aikaraja on seitsemän päivää eräpäivästä. Pidemmistä maksuajoista tai huomautuslaskujen maksuajoista tulee sopia asiakaspalvelumme kanssa tällä lomakkeella tai soittamalla p. 014 366 4010.

Jos olet jo saanut maksumuistutuksen, perintäilmoituksen tai katkaisuvaroituksen Ropo Capitalilta, hoidathan asiaasi ensisijaisesti heidän kanssaan. Ropo Capitalin puhelinnumero Alvan asiakkaille on 09 4246 1305 ja sähköposti alva(at)ropocapital.fi.