– Koska haluamme, että asiakkaamme saavat nopeasti tiedon sähkön, lämmön ja veden käyttökatkoista. Haluamme myös kertoa asiakkaillemme etukäteen käyttökatkoista, kun teemme ennalta suunniteltuja verkon parannustöitä. Kytkemällä häiriötiedotepalvelun käyttöön automaattisesti teemme häiriö- ja ennakkotiedotteiden vastaanottamisen asiakkaallemme mahdollisimman helpoksi. Aina kun mahdollista pyrimme myös arvioimaan häiriötilanteen keston.
– Häiriötiedotepalvelu on maksuton, ja se aktivoidaan niille henkilöasiakkaille, joiden matkapuhelinnumero tai sähköpostiosoite ovat tiedossamme. Jos palvelun kokee tarpeettomaksi, se on helppo peruuttaa maksuttomasti.
– Häiriötiedotteella pyrimme palvelemaan asiakkaitamme paremmin ja lievittämään sähkön, veden tai kaukolämmön keskeytyksestä aiheutuvaa harmia. Asiakas saa keskeytyksestä ennakkotiedotteen tekstiviestillä matkapuhelimeensa, jos hänen kiinteistöstään joudutaan esimerkiksi verkoston korjauksen tai uusien asiakkaiden liittämisen vuoksi katkaisemaan tilapäisesti sähkö, lämpö tai vesi. Myös vikojen aiheuttamista yllättävistä keskeytyksistä lähetetään nopeasti häiriön alkamisviesti. Kun tilanne etenee, voidaan tietoa täydentää vian kestoarviolla ja lisäohjeilla. Häiriön päättymisestä lähetetään päättymistiedote. Säästämme myös asiakkaan aikaa ja vaivaa, kun hänen ei tarvitse itse ilmoittaa häiriöstä.
– Häiriötiedotepalvelu on käytössä vain Alva-yhtiöt Oy:n vesi- ja kaukolämpöverkkojen sekä Alva Sähköverkko Oy:n sähkönsiirtoverkon alueella.
– Lähetämme tekstiviestin tai sähköpostin kaikista sähkö-, vesi- tai kaukolämpöverkon häiriöistä sekä ennalta suunnitelluista verkoston parannustöistä. Lähetämme tekstiviestejä asiakkaille klo 7–22 välisenä aikana. Yöaikaan emme tekstiviestejä lähetä, vaan tieto yön aikana olleesta katkosta tulee aamulla kello 7 jälkeen. Sähköpostitse häiriötiedotteet lähetämme vuorokauden ympäri.
– Häiriötiedotteiden lähetysaikoja voit muuttaa esimerkiksi rekisteröitymällä sähköiseen asiointipalveluumme Monitoriin. Voit myös pyytää asiakaspalveluamme päivittämään häiriötiedotteiden lähetysaikoja. Asiakaspalvelumme on avoinna ma-pe 8-17 numerossa 014 366 4010. Häiriötiedotteiden vastaanottajaksi on mahdollista asettaa yhteensä viisi eri matkapuhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta.
– Sähkön häiriötiedotteita voit sähköisen asiointipalvelumme Monitorin kautta itse tilata niistä Alva Sähköverkko Oy:n käyttöpaikoista tai osoitteista, joissa olet sopimuksenhaltijana. Mikäli haluat sähkön häiriötiedotteita kohteesta, jossa sopimus ei ole nimissäsi (esimerkiksi asunto, jossa sähkö veloitetaan vuokran yhteydessä, opiskelija-asuntola tms.), ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Veden ja kaukolämmön häiriötiedotteet ovat kiinteistökohtaisia ja eivätkä vaadi sopimussuhdetta. Veden ja kaukolämmön häiriötiedotteet voit tilata taloyhtiön osoitteen perusteella.
– Häiriötiedotepalvelun kautta saat asiakaskohtaisen viestin, jossa kerromme juuri sinun käyttöpaikkaasi tai osoitettasi koskevat häiriöt tai ennalta suunnitellut jakelukeskeytykset. Internetsivuillamme oleva tiedote on yleisluontoisempi ja koskee koko häiriöaluetta.
– Todennäköisesti tiedossamme ei ole puhelinnumeroasi tai sähköpostiosoitettasi, joten emme ole voineet aktivoida palvelua sinulle. Voit tilata häiriötiedotteet rekisteröitymällä sähköiseen asiointipalveluun Monitoriin tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme p. 014 366 4010. Asiakaspalvelumme aukioloajat voit tarkistaa sivulta https://www.alva.fi/asiakaspalvelu/
Jos sinulla on kysyttävää, kaikissa häiriötilanteissa voit ottaa yhteyttä Alvan asiakaspalveluun tai vikapalveluun:
- * Asiakaspalvelu palvelee numerossa 014 366 4010
- * Vikapalvelu päivystää sähkö-, lämpö- tai vesiverkon vikatilanteissa vuorokauden ympäri numerossa 014 366 4040
- * Alva.fi -sivujen chat-palvelu on avoinna ma-pe 8-16
- * Alva.fi -sivuilta löytyvän Ota yhteyttä -lomakkeen kautta.