Alva
  • Oma Alva
  • Asiakaspalvelu
    • Etäluettavien vesimittareiden vaihto
      • Usein kysyttyä, etäluettavan vesimittarin vaihto
    • Hinnastot ja sopimusehdot
    • Häiriöt – sähkö, vesi, lämpö
    • Kaapelinäytöt
    • Kuolinpesän asioiden hoito
    • Laskutus
      • Vesilasku
      • Sähkön verkkopalvelulasku
      • Lämpölasku
      • Maksun viivästyminen
      • Alva Viitasaaren laskutus
    • Muuttoilmoitus
    • Vahingonkorvaukset
    • Vesimittarin lukeman ilmoittaminen
  • Yrityksille
    • Lämpö
      • Lämpöratkaisut
      • Energiaoptimointi
      • Huoltopalvelut
      • Jäähdytys
      • Sulanapito
      • Kaukolämmön hintavertailu
    • Vesi
      • Yleistietoa vedestä
      • Talousjätevedestä poikkeavat jätevedet
      • Ravintoloiden ja keskuskeittiöiden elintarvikerasvat
    • Sähkö
      • Sähkön verkkopalvelu
      • Sähköautojen lataus
      • Väre sähkö- ja energiapalvelut
    • ADA Energiajohtaminen
    • Asiakastarinat
  • Rakennusliikkeille
    • Lämpö
      • Lämpöratkaisut
      • Energiaoptimointi
      • Jäähdytys
      • Sulanapito
    • Vesi
      • Yleistietoa vedestä
      • Talousjätevedestä poikkeavat jätevedet
    • Sähkö
      • Sähkön verkkopalvelu
      • Väre sähkö- ja energiapalvelut
      • Sähköautojen lataus
    • Liittymisasiat
      • Liittyminen verkostoihin
      • Liittymän muutokset
      • Rakennuksen työmaa-aikainen lämmitys ja rakenteiden kuivatus
      • Rakentamisen aikainen vedenkäyttö
    • Ohjeet ja lomakkeet
    • Asiakastarinat
  • Kunnille ja vesihuoltolaitoksille
    • Veden etäluenta vesihuoltolaitoksille
      • Palveluportaali veden etäluentaan
    • Verkko- ja paikkatietoratkaisut (Digiaalto)
    • Muut palvelut
      • Väre sähkö- ja energiapalvelut
    • Asiakastarinat
    • Usein kysyttyä
  • Taloyhtiöille
    • Lämpö
      • Lämpöratkaisut
      • Energiaoptimointi
      • Huoltopalvelut
      • Sulanapito
      • Kaukolämmön hintavertailu
    • Vesi
      • Talousvesi
      • Jätevesi
    • Sähkö
      • Sähkön verkkopalvelu
      • Sähköautojen lataus
      • Väre sähkö- ja energiapalvelut
    • Asiakastarinat
    • Sähköinen asiointi
  • Kuluttajille
    • Lämpö
      • Usein kysyttyä
      • Kaukolämmön hintavertailu
    • Vesi
      • Talousvesi
      • Jätevesi
      • Kotitalouksien elintarvikerasvat
      • Usein kysyttyä
      • Vesivahti
    • Sähkö
      • Sähkön verkkopalvelu
      • Sähkön myynti
      • Pientuotanto
      • Sähkökatkoihin varautuminen
    • Liittymän muutokset
    • Rakentajille
      • Lämpö
      • Vesi
      • Sähkö
      • Ohjeet ja lomakkeet
    • Hinnastot ja sopimusehdot
  • Vastuullisuus
  • ALVA
    • Yhtiö
      • Tytär- ja osakkuusyhtiöt
      • Energiantuotanto
      • Raportit
      • Tilinpäätökset
    • Yhteystiedot
      • Osoitteet
    • Työpaikat
    • Hankinta ja kilpailutuskalenteri
    • Media
      • Mediapankki
    • Blogi ja artikkelit
  • Briefly in English
  • Kirjaudu asiointipalvelu Monitoriin (Jyväskylä)
  • Kirjaudu asiointipalveluun (Viitasaari)
  • Kirjaudu urakoitsijapalveluun
  • Briefly In English
  • Kirjaudu
    • Oma Alva
    • Monitori (Jyväskylä)
    • Asiointipalvelu (Viitasaari)
    • Urakoitsijapalvelu
  • Haku
  • Olemme osa
    Olemme osa Väre-ryhmää-ryhmää

Usein kysyttyä, Alvan häiriötiedotepalvelu
Valikko
Hehkulamppu (markkinointikuva)

Usein kysyttyä, Alvan häiriötiedotepalvelu

Aktivoimme torstaina 15.12.2022 sähkön, kaukolämmön ja veden häiriötiedotteet käyttöön kaikille niille henkilöasiakkaillemme, joilla ei vielä ole käytössä häiriötiedotepalvelua, ja joiden matkapuhelinnumerot tai sähköpostiosoitteet löytyvät asiakastiedoistamme. Mitä se tarkoittaa?

Alva › Usein kysyttyä, Alvan häiriötiedotepalvelu

Miksi Alva-yhtiöt Oy ja Alva Sähköverkko Oy aktivoivat minulle häiriötiedotepalvelun?

– Koska haluamme, että asiakkaamme saavat nopeasti tiedon sähkön, lämmön ja veden käyttökatkoista. Haluamme myös kertoa asiakkaillemme etukäteen käyttökatkoista, kun teemme ennalta suunniteltuja verkon parannustöitä. Kytkemällä häiriötiedotepalvelun käyttöön automaattisesti teemme häiriö- ja ennakkotiedotteiden vastaanottamisen asiakkaallemme mahdollisimman helpoksi. Aina kun mahdollista pyrimme myös arvioimaan häiriötilanteen keston.

– Häiriötiedotepalvelu on maksuton, ja se aktivoidaan niille henkilöasiakkaille, joiden matkapuhelinnumero tai sähköpostiosoite ovat tiedossamme. Jos palvelun kokee tarpeettomaksi, se on helppo peruuttaa maksuttomasti.

Mihin häiriötiedotepalvelua käytetään?

– Häiriötiedotteella pyrimme palvelemaan asiakkaitamme paremmin ja lievittämään sähkön, veden tai kaukolämmön keskeytyksestä aiheutuvaa harmia. Asiakas saa keskeytyksestä ennakkotiedotteen tekstiviestillä matkapuhelimeensa, jos hänen kiinteistöstään joudutaan esimerkiksi verkoston korjauksen tai uusien asiakkaiden liittämisen vuoksi katkaisemaan tilapäisesti sähkö, lämpö tai vesi. Myös vikojen aiheuttamista yllättävistä keskeytyksistä lähetetään nopeasti häiriön alkamisviesti. Kun tilanne etenee, voidaan tietoa täydentää vian kestoarviolla ja lisäohjeilla. Häiriön päättymisestä lähetetään päättymistiedote. Säästämme myös asiakkaan aikaa ja vaivaa, kun hänen ei tarvitse itse ilmoittaa häiriöstä.

Miten häiriötiedotepalvelu toimii?

– Häiriötiedotepalvelu on käytössä vain Alva-yhtiöt Oy:n vesi- ja kaukolämpöverkkojen sekä Alva Sähköverkko Oy:n sähkönsiirtoverkon alueella.

– Lähetämme tekstiviestin tai sähköpostin kaikista sähkö-, vesi- tai kaukolämpöverkon häiriöistä sekä ennalta suunnitelluista verkoston parannustöistä. Lähetämme tekstiviestejä asiakkaille klo 7–22 välisenä aikana. Yöaikaan emme tekstiviestejä lähetä, vaan tieto yön aikana olleesta katkosta tulee aamulla kello 7 jälkeen. Sähköpostitse häiriötiedotteet lähetämme vuorokauden ympäri.

– Häiriötiedotteiden lähetysaikoja voit muuttaa esimerkiksi rekisteröitymällä sähköiseen asiointipalveluumme Monitoriin. Voit myös pyytää asiakaspalveluamme päivittämään häiriötiedotteiden lähetysaikoja. Asiakaspalvelumme on avoinna ma-pe 8-17 numerossa 014 366 4010. Häiriötiedotteiden vastaanottajaksi on mahdollista asettaa yhteensä viisi eri matkapuhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta.

– Sähkön häiriötiedotteita voit sähköisen asiointipalvelumme Monitorin kautta itse tilata niistä Alva Sähköverkko Oy:n käyttöpaikoista tai osoitteista, joissa olet sopimuksenhaltijana. Mikäli haluat sähkön häiriötiedotteita kohteesta, jossa sopimus ei ole nimissäsi (esimerkiksi asunto, jossa sähkö veloitetaan vuokran yhteydessä, opiskelija-asuntola tms.), ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Veden ja kaukolämmön häiriötiedotteet ovat kiinteistökohtaisia ja eivätkä vaadi sopimussuhdetta. Veden ja kaukolämmön häiriötiedotteet voit tilata taloyhtiön osoitteen perusteella.

Miksi verkkosivuillanne näkyvä häiriötiedote on erilainen kuin saamani ilmoitus?

– Häiriötiedotepalvelun kautta saat asiakaskohtaisen viestin, jossa kerromme juuri sinun käyttöpaikkaasi tai osoitettasi koskevat häiriöt tai ennalta suunnitellut jakelukeskeytykset. Internetsivuillamme oleva tiedote on yleisluontoisempi ja koskee koko häiriöaluetta.

Mitä teen, kun en ole saanut häiriötiedotetta enkä häiriötiedotteen aktivoinnista kertovaa viestiä?

– Todennäköisesti tiedossamme ei ole puhelinnumeroasi tai sähköpostiosoitettasi, joten emme ole voineet aktivoida palvelua sinulle. Voit tilata häiriötiedotteet rekisteröitymällä sähköiseen asiointipalveluun Monitoriin tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme p. 014 366 4010. Asiakaspalvelumme aukioloajat voit tarkistaa sivulta  https://www.alva.fi/asiakaspalvelu/

Jos sinulla on kysyttävää, kaikissa häiriötilanteissa voit ottaa yhteyttä Alvan asiakaspalveluun tai vikapalveluun:

  • * Asiakaspalvelu palvelee numerossa 014 366 4010
  • * Vikapalvelu päivystää sähkö-, lämpö- tai vesiverkon vikatilanteissa vuorokauden ympäri numerossa 014 366 4040
  • * Alva.fi -sivujen chat-palvelu on avoinna ma-pe 8-16
  • * Alva.fi -sivuilta löytyvän Ota yhteyttä -lomakkeen kautta.

 

Alva-konserni

 

Vaihde
014 366 4000
ark. klo 8-16

Asiakaspalvelu
014 366 4010
ark. klo 8-17

 

» Posti- ja laskutusosoitteet

 

Sivukartta

  • Yrityksille
  • Rakennusliikkeille
  • Taloyhtiöille
  • Kunnille ja vesihuoltolaitoksille
  • Kuluttajille
  • ALVA
  • Asiakaspalvelu
  • Hinnastot ja sopimusehdot
  • Työpaikat

Hae

Kirjaudu

 

Alva-yhtiöt Oy
Alva Sähköverkko Oy
Jyväskylän Voima Oy
Alva Viitasaari Vesi Oy

 

ALVA Facebook  ALVA Linkedin  ALVA Instagram  ALVA Twitter  ALVA Youtube

 

» Tietosuojaseloste
» Saavutettavuusseloste
» Tietoa evästeistä ja evästeasetukset

Sivusto Ahooy Creative