Muuramelainen, tervetuloa Alvan asiakkaaksi!

Vastaamme Muuramen vesihuoltolaitoksen päivittäisestä toiminnasta, vesilaskutuksesta, asiakaspalvelusta sekä 24/7 vikapäivystyksestä lokakuusta 2025 alkaen. Muuramen kunta omistaa vesihuoltoverkoston entiseen tapaan. Kunta määrittää veden (talousvesi ja jätevesi) perus- ja käyttömaksut sekä maksut verkostoon liittymiseksi. Palveluita koskeva hinnoittelu, esimerkiksi vesimittarin asennus tai tarkastus, noudattaa Alvan veden palveluhinnastoa.

Hinnasto

Muuramen kunta määrittää talousvedestä ja jätevedestä perittävät perus- ja käyttömaksut sekä maksut verkostoon liittymiseksi. Palveluita koskeva hinnoittelu, esimerkiksi vesimittarin asennus tai tarkastus, noudattaa Alvan veden palveluhinnastoa.

Veden palveluhinnasto, Muurame

Näin asioit kanssamme

Asiakaspalvelu
p. 014 366 4010 (arkisin 8–17)

• Vesihuollon sopimusasiat
• Muuttoilmoitukset
• Vesilaskutus

Muissa kuin vesilaskutusta koskevissa asioissa voit lähettää sähköpostia osoitteeseen muurame.vesi@alva.fi.

Sähköinen asiointi
Maksamiseen ja myöhästyneisiin maksuihin liittyvät asiat voit hoitaa nopeimmin MyRopo-palvelussa myropo.fi. Palvelu on käytössä alkuvuoden 2026 aikana.
Muissa kuin vesilaskutusta koskevissa asioissa voit lähettää sähköpostia osoitteeseen muurame.vesi@alva.fi.

Vikailmoitukset
p. 014 366 4040 (ympärivuorokautinen päivystys)
• Veden 24 h vikapäivystys

Vesimittarin lukeman ilmoittaminen
Ilmoita vesimittarin lukema sähköisesti Kulutus-Webissä. Tarvitset ilmoittamiseen sekä käyttöpaikkanumeron sekä mittarin numeron. Tiedot löydät laskulta.

Liittymätilaukset, muuttoilmoitukset ja vesimittaritilaukset
Liitämme tälle sivulle syksyn aikana lomakkeet, joilla voit

Ennen kuin linkit lomakkeille ovat käytettävissä, voit asioida asiakaspalvelumme kanssa joko lähettämällä sähköpostia osoitteeseen muurame.vesi@alva.fi tai soittamalla numeroon 014 366 4010 (arkisin 8-17)