Päivitämme tätä verkkosivua – maltathan vielä hetken, lisää tietoa on tulossa syyskuun aikana
Muuramelainen, tervetuloa Alvan asiakkaaksi 1.10.2025!
Alva operoi Muuramen vesihuoltoa lokakuun 2025 alusta alkaen. Vastaamme tuolloin Muuramen vesihuoltolaitoksen päivittäisestä toiminnasta, vesilaskutuksesta, asiakaspalvelusta sekä 24/7 vikapäivystyksestä. Muuramen kunta omistaa vesihuoltoverkoston entiseen tapaan. Kunta määrittää veden (talousvesi ja jätevesi) perus- ja käyttömaksut sekä maksut verkostoon liittymiseksi. Palveluita koskeva hinnoittelu, esimerkiksi vesimittarin asennus tai tarkastus, noudattaa Alvan veden palveluhinnastoa.
Tällä sivulla on nyt saatavilla perustiedot, jotka olemme toimittaneet myös asiakaskirjeessä. Sivua täydennetään syyskuun aikana, ja tänne lisätään vielä lomakkeita sekä tarkempia ohjeita liittyen asiakkuuteenne.
Näin asioit kanssamme
Liittymätilaukset, muuttoilmoitukset ja vesimittaritilaukset
1.10.2025 alkaen löydät tältä sivulta palveluhinnaston sekä lomakkeet, joilla voit tilata esimerkiksi liittymän, tehdä muutoksia sopimukseesi, tilata vesimittariasennuksen tai liitoskohtalausunnon.
Asiakaspalvelu
p. 014 366 4010 (arkisin 8–17)
• Vesihuollon sopimusasiat
• Muuttoilmoitukset
• Vesilaskutus
Sähköinen asiointi
Maksamiseen ja myöhästyneisiin maksuihin liittyvät asiat voit hoitaa nopeimmin MyRopo-palvelussa myropo.fi. Muissa kuin vesilaskutusta koskevissa asioissa voit lähettää sähköpostia osoitteeseen muurame.vesi@alva.fi.
Vikailmoitukset
p. 014 366 4040 (ympärivuorokautinen päivystys)
• Veden 24 h vikapäivystys